torsdag 13. august 2009

Hade bra besteforeldrene =(

Dette blogg inlegget er hedret til mine besteforeldre. I morgen er siste gang jeg ser dem før jeg kommer hjem igjen fra USA. De velger nemlig å reise for å tilbringe fire uker i sin nye leilighet, og de kommer ikke hjem igjen før jeg har reist. De bor i Sverige, så er ikke så ofte jeg ser dem. Hver vinter flykter de til sydligere strøk (Thailand), akkurat som om de skulle vært fugler. Er litt trist at vi ikke tilbringer hver jul sammen slik vi gjorde da jeg var liten, men det ville jo ikke skjedd uansett i og med at jeg er et skilsmissebarn, og må tilbringe annenhver jul med min far, og hans familie.

Denne julen derimot(!) kommer jeg til å tilbringe med en familie jeg ikke kjenner ennå i San Francisco! Det kommer til å bli utrolig spennende å se hvordan det er å åpne gaver dagen etter alle andre her i Norge, og se hvordan de feirer deres jul. Lurer på om det er sånn som på tv? Jeg er nesten 100% sikker på at jeg vil se et eller fler hus som er overdekket med julelys i alle verdens julefarger, og lysende julenisser og snømenn osv. Det har jeg faktisk aldri sett i virkeligheten, så det blir en opplevelse for seg selv. Men! Nå ble det mye juleskriblerier her, og det den 14. august, og det er vel kanskje litt i tidligste laget å planlegge hva jeg skal oppleve i USA. Jeg kan heller skrive om dette ETTER at jeg har opplevd det! Og kanskje jeg tilogmed får lurt med noen bilder!

Jeg kan jo ta en liten oppdatering på hva som skjer med min reise;
- jeg har nå fått sendt inn de siste papirene til EF/Cultural Care Au Pair, men det viste seg at det ene arket var for gammelt, derfor fikk jeg tilsendt et nytt, som jeg skal sende inn i morgen
- jeg har e-mailet med familiens nåværende Au Pair, og hun fortalte meg om steder jeg burde gå, opplegget med bil, sertefikat, bankkonto i statene, mobiltelefon og ikke minst det at familien var den beste vertsfamilien en kan få! Og det er jo åpenbart ganske positivt!
- jeg har lest gjennom halvparten av forberedelses arkene angående mitt besøk til ambasaden.

Det var vel de siste oppdateringene..
I morgen skal jeg være med bestemor og bestefar, og det gleder jeg meg masse til.
Jeg skriver vel snart igjen! Vi skrives...

3 kommentarer:

  1. Uff, gruer meg til du skal dra jeg, vennen min. Sees etterpå, glad i deg. Camilla

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg =D men er trist å dra fra alle.. men du kommer jo på besøk vel?

    SvarSlett
  3. er heldigvis en liten stund til ennå...mam

    SvarSlett