mandag 28. september 2009

Da var jeg i USA da..

Sov ikke natt til i dag. Nå er klokken sånn ca halv ni, og jeg er kjempe trøtt! Men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal legge meg før det er normal tid her, siden da slipper jeg å slite med jettlag så lenge :D Var utrolig trist og dra fra mamma, martin, Camilla, karoline og anine som alle hadde frivillig stått opp tidlig for å sende meg avgårde til det store utlandet =D hehe
fløy først til Frankfurt, og hadde den diggeste plassen med nødutgang og greier, men siden jeg ikke hadde sovet hele natten så sovnet jeg før flyet rakk å skru av belte skiltet, og våknet da vi hadde landet. Så den fantastiske nødutgang-plassen fikk jeg ikke særlig stor glede ut av!

I Frankfurt kjøpte jeg meg en slik en hode holder eller hva man kaller det, en sånn banan formet ting som du legger rund halsen slik at man kan lene hodet på den vet du!. Eller ikke vet.. Men i Frankfurt møtte jeg hvertfall Linnea som er en Au Pair fra sverige, og vi satt ved siden av hverandre på den ni timers lange fly reisen. På flyet ble det servert hele tre måltider, men til tross for dette gikk jeg sulten av flyet. Det har seg slik at jeg greide å sove meg gjennom hele den såkalte frokosten, så det vet jeg ikke hva var for noe engang, så var det middagen som besto av noe biff gryte greier med ris og no sky-saus eller noe, og smakte værre enn de fleste andre flymater jeg har smakt. Meeen, ikke nok med det, så kom det siste måltidet, og gjett hva det var! Jo, for det var nemlig en grønn pølse, pakket inn i et saltpinne-smakende rundstykke! Og det smakte ikke særlig godt det heller!

På toppen av det hele var hadde jeg en dame bak meg som ble utrolig sint med en gang jeg lente setet litt bakover, og foran oss satt en veldig vondtluktende passasjer. Og ikke nok med denne sinte damen, hun hadde i tillegg tatt med seg sine to spy-glade barn som tydeligvis ikke greide å holde den fantastiske maten som ble servert på flyet, inne da vi skulle lande. Takk for en fantastisk flytur! Hah! Når begynte man å klappe når man hadde landet igjen?

Etter denne laaange flyturen fra Frankfurt til NY ble vi kjørt i mini busser til Au Pair skolen som ligger midt ute i ingensteds i NY. Der vi bor er ikke så mye å skryte av, men bygningene som ligger rundt om kring på Campus er utrolig store og fine! Men uansett hvor sulten jeg var, så var det ikke middag før klokken halv seks. Gjett en gang hvem som brukte for lang tid i dusjen, og måtte løpe til middagen mens en dame som skrek "those who isn't out of the building now is late for the dinner". Du gjetter det nok aldri! =D

Men nå er jeg veldig trøtt, selvom klokken er bare ni her. I morgen skal jeg ha time klokken 0815, so I must sleep. Og takk til Karoline, =D fant et utrolig søtt brev i kofferten min da jeg satt på flyet på vei til Ny! Glad i deg snupp<3

3 kommentarer:

  1. Glad i deg å vennen <33

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å lese mer. camilla og jeg drar til bestisene i morgen. De var så lei seg at de hadde bommet med en dag, de ringte for å ønske deg god tur...:( veldig glad i deg. mamma

    SvarSlett
  3. vi følger nøye med på din blogg. kjempefint at du skriver så flittig. fortsett med det. veldig glad i deg og savner deg allerede.
    hilsen bestisene

    SvarSlett