torsdag 1. oktober 2009

Dagene på Au Pair Skolen


Dag 2

Vi hadde skole hele dagen og løste oppgaver osv. Skolen varte fra 8.30 til 16 etterlannet. På slutten av skoledagen hadde vi forming som det heter på norsk. Da lagde jeg sånn dusk ting som jeg lagde da jeg var liten. På kvelden etter middag var det International Sing Along, og da skulle alle landene komme opp på scenen og synge en barnesang fra deres land. Og vet dere hva? jeg var den eneste fra Norge! Meeeeen, jeg sang ikke, hvis det var noen som håpet på det. Jeg var bare med da svenskene sang :D Jeg, Linnea og Mischa (to jenter fra Sverige (fra nå, når jeg skriver vi, mener jeg oss tre)) var og spiste middag på Wendy's siden vi var dritt lei den maten de serverer her. Også kom vi for sent til Sing Along, så lærerne ble sinna!

Dag 3

..som var i går, var vi også på skolen og gjorde masse rart. Var bla. en politimann som snakket om sikkerhet osv her. I tillegg studerte vi de forskjellige alderene som barna vi skal passe på har. Vi gikk en liten tur ned på stranden der vi tok noen bilder og så på fugler :D På kvelden var vi (de to svenske og norsken som vi liker å kalle oss) å spiste pizza på en pizza restaurant like ved skolen. Og siden vi er fra Norden og er så søte som vi er, så fikk vi gratis pizza :D

Dag 4

..som er i dag, var vi først på skolen. Da hadde vi de siste kapittlene i en bok som vi har fått her. En au pair arbeidsbok og lesebok. Så var det lunsj, og etter det dro vi til NY city der vi skulle på slik en guided tur og etter det, shopping! Det var utrolig morsomt og se alle de forskjellige stedene og bygningene som man har sett på film og tv, i virkeligheten! Og se der hvor Twin Towers sto. I tillegg fikk vi se en bygning som var halvparten så høy som Twin Tower, slik at vi kunne prøve å forestille hvor høye de var. Veldig høye! Vi dro på en ferje for å komme nærmere State of Liberty og hun var faktisk mye lavere enn det jeg hadde trodd :(

Da det var tid for shopping, vi stoppet på et kjøpesenter, og jeg hadde tenkt å kjøpe meg en fondation. Så da en dame kom bort og spurte om jeg trengte noe hjelp, sa jeg at jeg bare skulle ha en fondation, og om hun kunne hente den jeg skulle ha. Men neida, da ville hun selvfølgelig finne ut hvilken farge som passet meg best, og det endte med at hun sminket hele fjeset mitt. Jaja, gratis sminke :D

Da vi dro videre til 5th avenue greide vi selvfølgelig og komme oss opp i noe trøbbel
med en fyr som drev å solgte sine cder på gaten. Så neste gang noen spør om jeg har tid til å høre på noen, skal jeg gjøre som min mamma sa da jeg var liten "ikke snakke med fremmede." Det hadde faktisk vært en lur ide. Hmm. Jaja, men det gikk bra til slutt, etter å bli truet med å bli banket av hans søster, skriking opp i fjeset og bli kalt rasister et utall antall ganger fordi vi ikke ville kjøpe musikken hans. Siden han mente det var stjeling siden vi hørte på sangen hans og ikke kjøpte cden. Rare menneske.

Så, i og med at han gikk og stalket oss i en halvtime, fikk vi ikke særlig mye tid for shopping, men jeg rakk og kjøpe en "I love NY" t-shorte til meg og mine to vertsbarn, som jeg håper de blir glade for. I tillegg kjøpte jeg meg også tannblekning, siden Linnea har gått å mast på at vi måtte kjøpe det hele uken, så da tenkte jeg at jeg og likesågodt kunne gjøre det og.

Kommer ikke på noe mer å skrive nå, så da avslutter jeg her.
I morgen skal jeg møte min vertsfamilie for aller første gang! Det blir spennende! Neste gang jeg skriver er jeg i CA! Og til slutt noen bilder:


Meg, Linnea og Mischa

Meg og Mischa foran den store damen :D


Meg, Mischa og Linnea i gresset ved skolen

5 kommentarer:

  1. Hei jenta mi godt å se det er liv i deg. klem far

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har det bra der borte!! :D gøy å høre:D <3

    SvarSlett
  3. gratulerer masse med dagen den 3 0ktober. håper du får en fin dag.

    hilsen bestisene

    SvarSlett
  4. Hei Jenta mi Gratulerer masse med dagen,er kjempeglad i deg. Håper du har en fin feiring.Er i dag på hytta i Støten med Hilde, får john på middagsbesøk i kveld,vært ute å gått tur i sludd og vind.fått tlf som virker?er spent på å høre om familien.Stoor klem fra pappa.Hilser fra Hilde

    SvarSlett
  5. takk pappa og bestisene :D

    SvarSlett