mandag 15. februar 2010

Pillow fight!

I går var det selveste Valentines Day, og i SF var den årlige putekrigen i gang. Jeg har jo aldri hørt om den før, så jeg hadde ikke med meg pute engang jeg :( Men det var morsomt og se på. Etterpå var vi og så på filmen "Valentines Day" på kino, veldig søt film. Det er så sinnsykt forskjell å se på kino her i forhold til i Norge. Nordmenn er jo så kalde og sjenerte, det er jo helt tyst i kinosalene i Norge. Mens her ler jo alle så høyt at jeg ikke hører noenting av hva filmen sier. Men det som er bra med det er at vanligvis skjønner jeg jo aldri når det er morsomt, mens her ler jo alle så høyt! Så da ler jeg og, og later som det er morsomt. Aaah, fantastisk.

Da har jeg faktisk knota sammen en liten video fra ferien mens vi var i San Francisco. Tenkte egentlig at jeg skulle skrive masse flott om hva vi gjorde osv, men siden jeg er så lat, fant jeg ut at det var mye bedre å bare lage en film. Jaaa :D Så skjønner dere ingenting av hva som skjer på bildene osv, men det får bare være. Kan jo hende at jeg forklarer litt senere, hvis jeg orker.





I dag har jeg faktisk vært ute å jogga, men det er jo så varmt, så jeg holdt på å få heteslag. Neida, nå lyver jeg :) Men det er veldig varmt, fikk faktisk shorts-skille da jeg sovnet ute i solen. Vaakkert! Ja, også har jeg greid å tette igjen doen. Tror ikke jeg skal legge ut bilde av det, men jeg har et håp om at alt skal bare løsne opp og forsvinne ned i rørene, bare jeg venter lenge nok. Går det? :)


Ooogså til slutt kan jeg jo være så fantastisk snill og svare på AAALLE de spørsmålene jeg har fått. Det er hele tre :)

Hvordan har du det der borte?
Ehm, veldig bra. Men det er jo som alt annet, noen dager er det kjempe gøy, mens andre dager er det kjedelig. Mens jeg jobber har det veldig mye og si hva jeg gjør det til selv. Hvis jeg legger opp til aktiviteter, leker, spill osv som jeg gjør med barna, er dem kjempe blide og søte. Mens hvis jeg ikke har noe opplegg er det ofte at de begynner og kjede seg, og da syns dem det er kjempe gøy å være frekke, og si slemme ting til meg. Ååååh, stakar meg :(

Kan man kjøpe wienerpølser i USA?
Hehehehe, kanksje? men jeg fikk av pappa. Man kan kjøpe knekkebrød her da :)

Hva syntes du om SF som by? Lever den opp til forventningene du hadde før du dro?
Altså, jeg bor ikke midt i byen, men i en liten by utenfor. Det tar ca en halvtime med toget inn til byen, så er der en del. San Francisco er en veldig ren by (faktisk), og det er jo masse severdigheter og se. Jeg liker ikke alle bakkene her, siden de er så slitsomme og gå opp, men det er jo det som kjennetegner SF, er det ikke det?

Før jeg dro hit hadde jeg jo bare sett SF fra filmer og bilder. Byen er vel stort sett sånn jeg hadde forstilt meg; stor, masse bakker, amerikanere, trikker, shopping osv. Du finner jo alt i SF siden den er så stor. Det liker jeg, du har veldig masse muligheter der. Som f.eks. turning for voksne :D Du kan jo gjøre alt du har lyst til der. (Bortsett fra å fly, det kan du gjøre i LA:) ) Før jeg dro hit virket jo alt så fantastisk; f.eks. golden gate. Jeg bare: "ååååh, jeg gleder meg til å dra dit." Men da jeg kom dit tenkte jeg egentlig bare: " det er jo bare en rød bro jo!" Alt virker mye mer fantastisk før man ser det syns nå jeg.. Men jeg er heller ikke typen som blir fasinert over byer, sånn generelt. Så jeg er vel egentlig ikke personen til å uttale meg :)

Vet jeg egentlig sa at jeg skulle legge ut dette innlegget i går, men jeg orket ikke. :) Men nå har jeg gjort det daaa. Bedre sent enn aldri! Heidå

4 kommentarer:

  1. åå, så koselig film. men du må slutte med sånne triste bakgrunnssanger, jeg begynner jo alltid å gråte!! Gleder meg til å se deg. klem cam

    SvarSlett
  2. Så bra Susanne. Nå kom jeg på hvor jeg har vært siste uken.Var hjemme kl. 19, og etter et par timers kosing ville Nøste ut. Noe hun ikke har vært på flere måneder. Skulle sikkert straffe meg, eller ha sin egen ferie, fo hun kom ikke inn før halv ett. Så her satt jeg og halv-sov og ventet.
    Takk for en kjempefin ferie. Håper du var like heldig med rom-kamerat som jeg var. Gleder meg til neste blogg. Ha det godt. Stor klem fra Monne.

    SvarSlett
  3. Takker for svar=) Ser ut til at du har det fint:)Skal selv søke om å bli Aupair når jeg er ferdig å studere. Hilsen Sindre.

    SvarSlett
  4. Pappaen din og jeg stor koste oss med innlegget ditt. Vi smilte, lo, mimret og ble rørt :-)
    Takk for fine dager!! PS! Silje bare digger klærne. Hadde buksa du fant på i dag - inner tier :-D fra Hilde

    SvarSlett