mandag 9. november 2009

Helgen er over! =(

Denne helgen har jeg egentlig gjort ganske mye, men siden jeg ikke har så mye skrivelyst akkurat nå, skal jeg bare skrive om det i korte trekk :)

Fredag: hadde personlig trener på morningen, som jeg selvfølgelig kom for sent til siden startet klokken åtte, og da er det veeeldig mange biler ute og kjører hit og dit, pluus at jeg fikk rødt lys på ALLE lys som er mulig, dvs 10 stk eller no! Men nå har jeg hvertfall fått et treningsprogam :D Jobbet på kvelden så derfor kom Petra og Kirsten over når jentene (mine vertsbarn) hadde lagt seg, og vi så en utrolig rar film som jeg ikke engang husker hva heter.

Lørdag: prøvde å stå opp tidlig, men greide det ikke. Dro og trente. Nam. Jeg greide å inngå en deal med en som jobber der om at jeg kunne være vennen hans, så da får jeg medlemskap der for $39 i mnd i stedet for $55! Og jeg har også funnet ut at de ansatte der bare kan gi bort slike medlemskap 5 ganger, så jeg føler meg litt spesiell :D Hvis noen lurer, så trener jeg på 24 fitness.

Senere på dagen var vi i Berkley og så på fotballkamp, dvs. amerikans fotball! GOOO CAAL! =D Det er noe som bør oppleves en gang i livet, men tror ikke jeg har så veldig lyst til å gjøre det igjen. For det første kostet det $40 for billetten, noe som er ganske mye for en fatteslig au pair. I tillegg var det umulig å finne parkeringsplass, og prisen for parkering lå på $50-$20 dollar, noe som er utrolig mye her, fordi det vanligvis koster typ 1 dollar! Og i tillegg var det kjempe kaldt, kanskje bare ti grader (!), og uten jakke så er det veeeldig kaldt i fire timer. Og ja, det varer i typ fire timer. Og når man i tillegg ikke kan noen av reglene så er det jo en ganske spesiell opplevelse. Nå høres det ut som dette var en veldig fæl opplevelse, men det var faktisk veldig gøy, vi heiet bare med de fra cal når de heiet, og prøvde å late som vi forsto det =)

GOOO CAL!
(det var noen få andre på kampen også =) )


Louisa og Kirsten

Meg og Petra


På søndag var jeg på au pair møte. Vi var i Walnut Greek og malte på kjeramikk. Så om en uke skal jeg hente min ferdig stekte, selvmalte sparegris :D Skal legge ut bilde av den når jeg får den tilbake, men her er et bilde mens jeg malte den hvertfall =) :



Så det var min helg i korte trekk! I morgen skal jeg en tur til SF med Lisa fra Tyskland.. Nå skal jeg sove. Natta!

6 kommentarer:

  1. Hei:)
    Kjempe bra blogg, artig å lese opplevelsene dine som au pair! Jeg har planer om å være au pair til sommeren så denne bloggen passer topp å lese imens:)

    SvarSlett
  2. Så bra! Jeg har ikke vært her så lenge ennå, men jeg vil anbefale det veldig uansett. er en veldig billig og morsom måte å se usa på (hvis det er hit du skal), i og med at det er så mange andre som reiser til samme sted som deg, så er det lett og få seg venner :) god tur når du skal dra!

    SvarSlett
  3. Flink du er til å finne på ting å gjøre! Virker som du har nok av aktiviteter:) bra! glad i deg, mamma

    SvarSlett
  4. Weee jeg vil også på amerikansk fotball kamp :D Ser kjempe gøy ut! og nå er det bare 271 timer til jeg drar til deg:) Altså 11 dager og noen timer:P Hilsen Martin

    SvarSlett
  5. Å så fin sparegis,du blir nok en "stor"kapitalist med tide.Glad du trives og veldig fint med bloggen,da er du litt nærmere eller noe.Nå er det kun få dager igjen til ny stasjon er ferdig og ganske hektisk i innspurten. Blir nok kjempefint.Koz pappa

    SvarSlett
  6. flott at du ikke kjeder deg. nå er vi i sluttspurten. har pakket ferdig. reiser imorgen. blir nok kontakt etter hvert. vet ikke tidsforskjellen ennå. ha det godt så lenge. glad i deg. klem fra bestisene

    SvarSlett