onsdag 4. november 2009

Lese lese lese

Jadda! Da har jeg for andre gatt tatt fatt om teori delen på førerkortet! Etter tretti dager her med det internasjonale førerkortet gjelder nemlig ikke bilforsikringen lenger! Så det vil si at jeg må igjennom ennå en teoriprøve (her består den av 90 spm!) og ennå en oppkjøring! Selvom jeg har hørt at det ikke er like vanskelig som i Norge i det hele tatt, så er det utrolig kjipt å gjøre det om igjen! Teoriboken for California er i tillegg super teit: "hvis du nekter å bruke bilbelte under oppkjøring, vil du ikke ha mulighet til å gjennomføre den" og "det er ulovlig og kjøre uten førekort i California!" Wooow, I'm so glad you told me that! Og dette har de da greit å bruke en hel side for å forklare! Virker som de har lagd denne teoriboken for barnehagen. Jeg har nå lest 50 sider, og det var bare en ting jeg fant ut som jeg ikke visste fra før av. Så jeg er så glad at jeg må lese denne boken! Men, fordi jeg er en pliktoppfyllende au pair, så gjør jeg det med et (falskt) smil om munnen . I og med at det er en lov her som sier at jeg må ta den, så har jeg på en måte ikke så stort annet valg enn og lese boken og ta teori og oppkjøring på nytt. End of discussion. Nåå føler jeg meg mye bedre etter å fått ut denne agresjonen! Takk for meg, tilbake til teoribok! ..nei, jeg venter til i morgen. Hej då!

3 kommentarer:

  1. hei hei!
    synes ikke så veldig synd i deg. det samme må vi gjøre i thailand. har kjøpt headset til skaipen,
    så nå er alt på stell. ha det godt.fremdeles glad i deg.
    bestisene

    SvarSlett
  2. flinke jenta mi! Du høres ut til å klare det ganske bra...så da har du 1 sjanse:) vet at det går bra! klem mor

    SvarSlett
  3. Så rart, er bare 36 spørmål på teoriprøven her i redwood City! Men må i jeg gruer meg likevel, for jeg har ikke lappen i Norge engang, og å kjøre i trafikken her...*dåne*

    SvarSlett