mandag 16. august 2010

Mexicooo

Æsj. Jeg filmet masse da vi var i Mexico, slik at "Mexico filmen" skulle bli kjempe spennende. Men nå viser det seg at det nye kameraet mitt tar filmer i en annen filformat enn det jeg hadde før, og dette nye formatet godtas ikke av movie maker :S Derfor har jeg mistet helt motet for og lage en film, ihvertfall for i dag. Kanskje i morgen..

MEN! Det stopper meg ikke for og fortelle om Mexico turen! Sååå, jeg fortalte jo at det var meldt regn hele uken.. men så ille var det ikke. Det var ca fint vær hver eneste dag, også regna det på kvelden. Men på kvelden skulle jo ikke vi sole oss uansett, så det gikk fint. Ene dagen var vi på zippline tur, dette er hva dere så bilde av på forrige innlegg. Først ble vi kjørt med båt til et lite sted inne i ødemarken..






(Puerto Vallarta sett fra vannet..)


Den lille øde landsbyen vi ble sluppet av på..


(115 hk påhengsmotor? Haha )



Fra den lille landsbyen ble vi fraktet i disse truckene opp til en leir..
Fra leiren ble vi fraktet ennå lengre opp i fjellet på en blanding av hest og esel. på englesk heter dem mules, men jeg vet ikke hva dem heter på norsk..



Her er vi spendt fast i klatreseler, hjelmer og med hansker. Det pøsregnet (selvom det ikke ser sånn ut), så derfor var det kjempe bra at vi hadde på hvite topper for anledningen..


Så begynte den ekte adventuren.. Vi ble festet til tau oppe i luften, før vi hoppet utfor og suste opptil to hundre meter over bakken i høy fart! Tror vi tok typ 20 forskjellige "ziplines" på turen.









På bildet under rappelerte vi rett ned i åpen luft! Tror det var typ 30 meter rett ned! Ganske skummelt!



Dette er bare noen av bildene fra denne turen, legger ut flere når jeg lager filmen..

Resten av uken var det stort sett soling, spising, drikking og latter som sto på menyen. Det var en veldig morsom tur, men jeg må si at mexicanere er en innpåsliten dyreart! Vi kunne liksom ikke gå en meter uten at noen ropte, plystret eller gikk etter oss. Vi fikk ihvertfall veldig god selvtillitt! Men men, er deilig og være hjemme igjen også! Sove i egen seng! mmm.. nå ble jeg trøtt..

Så jeg ikke tøff ut på bildene btw? Skikkelig sporty syns jeg..

3 kommentarer:

  1. Du er ikke skvetten...det skal du ha:)
    klem mamma

    SvarSlett
  2. hei! bare lurte på hvilken organisasjon du brukte for å dra ut som au pair? valgte du san francisco selv? eller ble du bare plassert tilfeldig?

    SvarSlett
  3. Hei anonym... jeg reiser med cultural care. jeg ble bare plassert her, men du kan legge inn ett ønske om hvor du vil i søknaden din.. hvis jeg var deg ville jeg valgt LA :D

    SvarSlett