fredag 18. juni 2010

Plutselig var det sommerferie..

..for ungene! Noe som vil si at jeg gikk fra rundt 20 arbeidstimer til litt over 40! Jeg overlevde den første arbeidsuken, men jeg må si at det er ganske stor forskjell med hjemmeværende barn og skolebarn! Akkurat nå takker jeg til gudene at jeg valgte en vertsfamilie med en 5 og en 7 åring, istedet for 2 åringer som ikke går på skole! Hvis jeg skulle ha jobbet 40 timer hver uke hele året, med skrikende toåringer, tror jeg faktisk jeg hadde vært død nå! Så takk der oppe.


Bassenget. (Legg merke til Katie i høyre hjørne som ligger der og kjeder seg. Akkurat på dette tidspunktet var det ingen andre der, fordi det var i pausen mellom dag svømming og kveldsvømmingen..)


Dere der hjemme syns sikkert ikke så synd på meg, siden vi tilbringer så mye tid på bassenget og jeg kan ligge og sole meg. Men jeg kan fortelle dere det at unger som har sommerferie, er noe HELT annet enn når de går på skole. Jesus (engelsk uttale, for de som ikke skjønnte det.) De er faktisk helt hemningslammet når det kommer til og finne på ting og gjøre. Og det er liksom ca tusen andre barn ved bassenget, men de kan de jo ikke leke med. For de kjenner de ikke. Hello? Den gang jeg var syv år, da tvang mamma meg alltid til og bli kjent med andre når vi var på ferie. Mine vertsbarn skulle bare visst. Haha. Og min syvåring kom med den glupe idèen om at hun kunne spise kjærligheten hun fikk, for da, da kjedet hun seg ikke mer. Jaaa! Smart. Nei. Det fikk hun ikke..

Men ikke nok med at jeg i dag har kjempet mot barn som kjeder seg, og nekter og ta i mot noen av mine forslag til ting de kan gjøre. I tillegg har jeg også måtte grave opp en sandwich fra gresset, som mitt minste vertsbarn påsto at hun "tilfeldigvis" mistet på bakken, og at gresset tilfeldigvis hoppet på toppen av den. Er det ikke bare og si at hun ikke vil ha mat? Neida, det går ikke. Den verste delen var egentlig den at etter jeg hadde busted henne, og gravd opp sandwichen fra bakken, begynte hun og spise den! Nam nam. Hun hadde forresten også trampet oppå der hun hadde begravd maten sin. Og det å få hun til å slutte og spise var jo et kapittel for seg selv.







Nei.. Nå skal jeg sove! I morgen skal jeg leke litt med Petra, for hun drar nemlig hjem i morgen :( God natt..

1 kommentar:

  1. Det er noe som heter at når barn kjeder seg er det da de finner på noe:) Så du får prøve å vente med å aktivere...)
    Nyt dagene du vennen, er ikke så værst vil jeg tro.
    Jeg drømte at du plutselig stod i gangen, du hadde fått dratt hjem før og ikke sagt noe! Da ble jeg glad da:) Meeen, så våknet jeg.
    Klem mamma

    SvarSlett