torsdag 24. juni 2010

Samle sammen livet sitt

Det er jo ikke noen stor overraskelse at når man kommer i min alder, må man begynne og tenke på hva man vil gjøre med livet sitt! Opp igjennom min oppvekst og frem til i dag har jeg tenkt på så uttalige mange forskjellige yrker, men etter hvert har de fleste ønskene bare forsvunnet. Dette av flere forksjellige grunner, men mest fordi interessen har blitt borte. Jeg har nok vært gjennom de fleste yrkene jeg vet om, men en etter en har jeg funnet ullemper og negative ting med yrkene, slik at de ikke har vært aktuelle lengre. Jeg har vært gjennom alt fra besnsinstasjon medarbeider, barnehagetante, snekker, astronaut (helt til mamma sa at man måtte være veldig smart) og advokat. Men nå har jeg endelig bestemt meg. Ihvertfall for nå. Så får vi se om jeg endrer mening med tiden. Jeg skal nemlig bli byggingeniør. I hvertfall er det min plan akkurat nå. Men før jeg kan begynne på studiene for å bli dette, må jeg ha realfag! Så til høsten skal jeg ta t1 på Bjørknes i Oslo. Jeg har allerede snakket med de, og jeg har fått skoleplass! I dag søkte jeg til halvtårig forkurs, som består av matte r1 og r2 + fysikk 1 (som er krav for opptak ved ingeniørstudiet). Dette fåregår da i Trondheim. Jeg har også opprettet en profil på studentsiden i Trondheim, slik at jeg kan søke om studentbolig mens jeg er der. Så nå har jeg endelig funnet ut hva jeg skal gjøre det neste året!

I dag har jeg tilbragt dagen på Country Cluben som vanlig. I pausen mellom svømming og tennis tok jeg og Kimya barna med til Community Centeret som har tre tennisbaner. Der spilte vi litt tennis, før barna lekte på lekeplassen. I tillegg har jeg fått avklart at jeg får fri helgen den 16. juli, slik at jeg kan ta meg av min kjære ste-bror, Stian. Han har forresten ankommet CA i dag, men har ikke hørt noe fra han!









Hva syns du jeg skal bli?

2 kommentarer:

  1. SV: Tusen takk! Gleder meg kjempe mye, er virkelig once in a lifetime sjangse så hvorfor ikke ta den når man har mulighet? Hvordan er San Fransisco da? Lykke til videre, håper du får og har hatt et flott år! :-)

    SvarSlett
  2. Hei du, utrolig hva du klarer å huske??? astronaut:))) ja, ja...
    ikke dårlig at du husker slike ting da... kan ikke du prøve å ringe stian på det amerikanske nummeret du fikk? har fått mail fra ef om å sende klokkeslett når han blir hentet og hvor og når han kommer tilbake) kan du tenkte raskt på det? klem mamma

    SvarSlett