søndag 13. juni 2010

Vaarmt i Cali. Ja

Denne helgen har vært så utrolig varm! I går var det ca 28 grader, mens i dag var det godt over 30! Det er jeg sikker på. Hvis jeg spør noen her sier de alltid noe som: "it's about 80 (eksempel)". So I can't really tell how warm it is! For jeg skjønner meg ikke helt på farenheit. Har liksom ikke satt meg helt inn i det ennå. Prøver fortsatt å huske høyden min i amerika-lengder, men det går ikke. Jeg tror jeg er 5 etterlannet. Målte meg nemlig i sta!

Men anyways, i går var jeg i Santa Cruz, der vi lå og solte oss hele dagen. Var utrolig deilig, BORTSETT FRA at det blåste, slik at hvert 15 sekund fikk jeg halve stranden over meg. For de som ikke skjønnte det; det blåste sand! Egentlig kunne jeg lata som ingenting og vist dere kjempe fine bilder over hvor fint det var, og lata som det ikke blåste sand og steiner. Men det ville jo bare vært slemt. For det var faktisk ikke så deilig som man skulle tro. Jeg følte faktisk et stort sinne inni meg, og var ikke langt fra å begynne og slå sanden, men gjorde det ikke, ettersom det lå noen random svensker ved siden av oss. Plus at jeg sov ca hele tiden. (Huskenotat til meg selv: bring støvsuger nestegang.) Men var veldig fint der da! Bortsett fra sanden. Jeg hater sand. På kvelden jobbet jeg!

I dag spurte Petra om jeg ville være med på en annen strand. Tross at hun drar om fem dager, bare lo jeg. Aldri i livet at jeg skulle tilbake til en strand i dag. Har fortsatt sand inni ørene! Var nemlig slem sand og, som klistret seg fast til huden, slik at jeg måtte skrubbe for og få den av! Helt sant! Men, back to Petra, jeg var ikke så slem altså, for det var faktisk 3 andre svensker som skulle med henne på stranden! For de var der nemlig ikke i går, så de vet ikke hva de drar til...

Men med våres erfaring i bakhodet, ville Madde og jeg dra og sole oss et sted med vann, uten sand. Såå, vi dro til Waterworld! Der er det sklier og basenger og solstoler. Så nå er vi begge stolte eiere av et sesongkort hver. Det kostet nemlig bare $13 mer for sesongkort. So why not? Vi kommer jo helt sikkert til og dra dit senere i år, ettersom vi bor i lavaland, der det er ca 35 grader hver dag. plus vindstille. Også kalt Orinda.

..og på kvelden i dag har jeg sett Twilight. For madde mente at den MÅTTE jeg jo bare se. Den var utrolig fin. Neida. Jeg beskriver den som merkelig. Oj! Klokken er mye. Jeg må sove! IIk. Laster opp bilder i morgen. Natta

2 kommentarer:

  1. Høres herlig ut med sol og varme! Er enig at Waterworld passer deg bedre:)
    klem mamma

    SvarSlett
  2. Nå har endelig sommern kommet, og det kommer ikke til å regne før i november... :)

    SvarSlett