mandag 26. oktober 2009

Cheese cake and ice skating!

Jeg har ikke skrevet noe innlegg siden lørdag, men nå kommer en liten update over hva jeg har gjort i helgen! På lørdag kveld var de faste tre som jeg leker med, plus noen andre som ofte dukker opp, på Cheese Cake Factory! Det er en restaurant som har typ 50 forskjellige ostekaker, og jeg som ikke liker ostekake engang! Men greia er at disse ostekakene ikke smaker som ostekaker! Jeg hadde en ostekake med noe sjokolade greier.. Naaammmm.. Var veldig godt! Det som er så bra med denne restauranten er at du får kjempe god mat (masse mat) for veldig billig penge. Jeg bestilte pizza til $6 (dvs 33 kr), og jeg ble god og mett! Restauranten er kjempe stor og ser egentlig ganske lukseriøs ut! Alle som kommer og besøker meg skal få bli med dit! For det er noe som faktisk MÅ oppleves her!

I går, søndag, var vi i Oakland. Der fant jeg endelig noen joggesko som jeg skal bruke på treningsstudio her. (Glemte og fortelle, men får 24 dagers gratis treningsabonnoment der av en venn, så da ser jeg ingen grunn til å ikke prøve det ut!) Skoene kostet bare 176 Kr og er Champion, så føler jeg gjorde en god deal der. For det er faktisk noe som jeg kommer til å få bruk for! Etter skoshopping var vi på Starbucks der jeg prøvde White Chocolate Mocca for første gang, og det var ganske godt, selvom jeg fortsatt liker vanlig mocca bedre..

Så dro vi til en ishall der vi sto på skøyter i 1,5 time. Med mine skøyte skills så ble det mye latter! Koster typ 66 kr for å stå på skøyter der, og i den prisen er det inkludert skøyte leie! Hvordan går USA rundt med slike priser? Hmm. På kvelden dro vi på Yogurt Shack, vet ikke om jeg har fortalt om det stedet før, men er et sted som selger yogurt is (naturlig nok), og du kan velge mellom sikkert 15 forskjellige smaker på isen og i tillegg 30-40 toppinger. Er et sted jeg har lyst til å gå hver dag, men det kan jeg ikke =( Kvelden endte med film og snakking om alt mulig rart av ting vi vil gjøre, alt fra danse Hip Hop til Six Flags Park!

Jeg har også inngått godteriregel (jeg er et barn igjen) med en annen Au-Pair her, for vi har funnet ut at all denne Oreo kjeksen og alt annet tull vi spiser ikke er så veldig sundt! Så fra og med i dag kan jeg bare spise godteri på lørdager og på bursdager! (Noen har bursdag hver dag, meeen jeg kjenner dem ikke, så det tels ikke!) I kveld skal jeg på treningsstudio for første gang, så da skal mine nye sko komme til nytte. Jeg gleder meg veldig fordi den eneste treningen jeg har hatt her, har vært tur med hunden som ikke skjønner et ord norsk, så han har bare dratt meg alle mulig veier.



Cheese Cake (jeg spiste ikke hele, sparte
halve som jeg tok med hjem, flink jente)




Kirsten og meg


Petra (som før var Hockey spiller), Kirsten og meg



Sko til 176 kr

Jeg har også greid å lage meg en liten ønskeliste for jul allerede, hvis noen ønsker å være tidlig ute:
* penger slik at jeg kan ta flere kurs her (vil ta foto, men koster nesten $500 som er det jeg får av min vertsfamilie til kurs)
* abonnoment til treningsstudio her
* personlig trener på treningsstudio
* nybegynner kurs i klatring
* abonnoment i klatrehallen
* ooog klatresko


Nå skal jeg spise frokost! Blogger senere!


5 kommentarer:

  1. hmm. bytt joggeskoene. jeg har gitt med marve joggeskoene dine.. camilla

    SvarSlett
  2. weeee masse å lese:D Godt å høre at du fortsatt koser deg og har det bra :) Sees om under en månte :O Gleder meg! Martin :)

    SvarSlett
  3. neei camillaa. disse skal jeg bruke inne på treningssenter! Så derfor trenger jeg to par. et for inne og et for ute =D you see?

    jeg gleder meg ooog :D

    SvarSlett
  4. Hm mye god mat skjønnr jeg.artig med ishallen da,brukte du danseskøyter ? Nå er det madag mrg og klart for avreise til Drammen med møte.Bilen din er levert Willy for salg,så vi får krysse fingrene.Klem Pappa

    SvarSlett
  5. Flinke jenta mi! Du får vel rett og slett ønske deg penger til jul slik at du kan få til alt du har lyst til der borte? Den kaka så litt mektig ut må jeg si... skjønner at du ikke spiste hele! klem mamma

    SvarSlett