mandag 5. juli 2010

Happy 4th of july!

På lørdagen var jeg så snill og ta med meg Kimyas datter, Yaawaa, til Waterworld, og derretter til Yogurt Shach. Etter det var Kimya og jeg på en ekte donut shappe! Noe jeg har lengtet lenge etter! Det var ikke så fantastisk som jeg trodde det kom til og bli, og donutene smakte ikke såå mye bedre enn de som selges på Shelleven i Norge.. På kvelden var Madde og jeg å så på den nye Twilight filmen, dette var altså ikke min idè! Jeg ble bare tvunget med.. Jeg sa vi kunne dra hvis vi bare dro til Orinda kino, for det er ikke så langt. Så da gjorde vi det, og støttet også "lokalsamfunnet"..



Hipp, hipp, heisann, huurraaa! God jul og godt nyttår! I går fikk jeg nemlig 17. følelse, julefølelse, oog nyttårsaften følelse! Det var nemlig 4th of july! Vi så på parade i Orinda som minnet veldig mye om borgertoget, eneste forskjellen var at de også delte ut godteri, men det er jo klart, vi er jo tross alt i USA! Senere dro vi inn til SF hvor det var sinnsykt kaldt, og der så vi tre julenisser! Og rundt klokken ni skøyt dem opp fyrverkerier! Tre morsomme dager på en gang er ikke dårlig! Men det som var litt trist var at mitt kamera døde midt i "borgertoget", så har nesten ingen bilder! Så legger ut noen av de jeg har, også stjeler jeg noen fra Maddes blogg i morgen, for hun hadde jo kamera!


(Bildet over er forresten "downtown" Orinda, for de som lurte på det..



Korps!!





Jeg må innrømme at "borgertoget" her var ganske mye lenger enn i Drøbak, men det skal jo ikke så mye til, med tanke på at hvis du blunker under borgertoget i Drøbak så har du omtrent gått glipp av det hele. Men her hadde de også puttet inn brannbiler og politiske partier som ikke vi har. Så da er det jo ikke såå rart. Pluss at de hadde en million mer flagg..



..og det var siiiinnsykt varmt! Ca 35 grader. Hvis ikke mer, jeg holdte faktisk på å omkomme. Helt sannt!



Nok om 4th of july, kommer mer senere! Til middag i dag lagde jeg hjemmelaget fiskegrateng, for de spesiellt interesserte. Jeg forhørte meg med både pappa og bestemor/far før jeg satte igang med denne svært kompliserte retten, men utenom det tror jeg faktisk at jeg skal bli kokk når jeg blir stor. Anyways, den var ganske god. men jeg tror jeg gjorde to feil. Den ble nemlig ganske tørr, så jeg tror jeg hadde for lite saus, og i tillegg, for stor form.. Dette er forresten bestemor sin feil, for hun sa nemlig IKKE noe om dette! Beeesteeemoooor! Din feil! Neida, øvelse gir mester! Neste gang blir den sikkert mye mindre tørr.





Jeg blogger mer i morgen, eeller kanksje i overimorgen. Vi får se! Blogges senere ihvertfall!

Hadde du det gøy på 4th of july?

3 kommentarer:

  1. så flott at du prøvde deg på fiskegrateng.du har nok hatt for lite saus i den. ellers så den jo flott ut. du vet, øvelse gjør mester.klem fra bestemor

    SvarSlett
  2. Hei susy! SÅ bra at du har hatt tre morsomme dager på rad:) jeg har nettop hatt besøk av siv-k og charlotte. Kjempekoselig, skulle hilse masse. Klem Camilla

    SvarSlett
  3. Sitter på Malta og koser meg på terrassen og leser bloggen din. Gleder meg til å smake alt du har lært deg å lage i USA:-) du har ihvertfall nok opplevelser vil jeg si, nyyyt! Klem mamma

    SvarSlett