lørdag 3. juli 2010

Svensk/norsk aften

I dag har jeg vært på treningssenteret! Første gang på kanksje 1 mnd! Men eneste grunnen til at jeg faktsik orket og dra meg dit var fordi jeg ville kansellere mitt medlemskap. Jeg har jo aldri tid til og gå dit nå uansett. Så da er det vel egentlig ikke noe vits og betale for det heller. Men, rett før jeg skulle dra dit, var jeg på min vanlige leterunde etter min iPod, som jeg MÅ ha for og trene, da jeg plutselig fant noe jeg trodde jeg hadde mistet! Hvor digg er det ikke og finne noe som du allerede har fortrengt at du aldri kommer til og se igjen?! Jeg fant nemlig igjen min norske telefon, som jeg mistet for litt over en måned siden! Og den var under setet i bilen! Jeg skjønner ikke at det er mulig. Den kan umulig ha vær der hele tiden, for jeg har sett etter den der ca 1 million ganger! Det var helt sikkert noen som stjal den, og som nå fikk dårlig samvittighet og la den tilbake i bilen. Jeg låser nemlig aldri bilen. Såå, mamma? Kan du please åpne mobilen min igjen? Hvis det er mulig? :)


Men nok om det. Denne fredagskvelden tilbragte jeg med min kjære svenske venn Madde. (Jeg har jo ingen andre venner igjen, siden alle har reist hjem.. Neida). Men på menyen sto hjemmelagde norske kjøttkaker, med hjemmelagd brunsaus. Madde påsto at det var svenske kjøttboller, noe som selvfølgelig er feil, ettersom jeg fant oppskriften i min NORSKE kokebok, der de het "kjøttkaker i brunsaus". Men men, vi får vel la henne tro det er svenske kjøttboller.




Etter dette lagde vi en sinnsyk digg juice:



Til alle der ute som har juice maskin:
Oppskrift:
-1/2 ananas
- 1 kiwi
- 15 druer
- 1 lime
- 1 eple

Putt alt i juice maskinen, hell juicen i glass og putt isbiter i! Sinnsyk godt på varme sommerdager, eller kvelder..

Til slutt koste vi oss med to filmer mens vi spiste hjemmelagde kanelboller. De var ganske svenske, siden vi hadde pærlesukker på. Det er veldig viktig at vi kaller dem svenske mht pærlesukkeret! Filmene vi så var "ToothFairy" og "She's out of my league". Jeg likte begge!




See så glad hun ble når hun fikk kanelboller med pærlesukker på!

Men nå skal vi gå og legge oss. Både madde og jeg har mageknipe etter all bolledeig og bollespisingen, så vi får vel sove det av oss. I morgen er det mye på kalenderen! God natt/god morgen til alle der hjemme!

1 kommentar:

  1. Hei! Vi er nå i Lee Vining, Ca. Skal være i SF et par dager neste uke- hva er den BESTE og fineste stranden i området vil du si? (Rundt SF)
    Vi har kjempelyst til å teste en ser du...;)

    SvarSlett