søndag 10. januar 2010

Brann og jordskjelv!

Det har skjedd to skumle ting i det siste. I går snakket jeg med mamma, og hun fortalte at det har vært brann i huset til pappa i Norge! Har ennå ikke fått pratet med pappa, men snakket med søsteren min Camilla. Hun fortalte at det trolig var en plate inne i peisen som var meningen at skulle være ildsikker, men ikke var det (skal bli undersøkt). Så da hadde det startet en brann inne i veggen!Pappa prøvde å slukke det med to bøtter vann, og da hadde det slukket, men så hadde det begynt å brenne i taket i kjelleren! Så da ringte han brannvesenet og de kom og rivde ned hele veggen. Uff, og vi som pusset opp hele kjelleren for litt over et år siden :( Stakar pappa. Han har litt uflaks! Men jeg er glad for at han ringte brannmennene, og Camilla fortalte at hvis han hadde ringt noen minutter senere så måtte han bare ha gått ut av huset og sett hele huset brenne ned! Veldig skummelt! Peiser er farlige!


Det har visstnok også vært ca 24 jordskjelv den siste uken rundt i området jeg bor i. Men de kan ikke ha vært så veldig store, fordi jeg har ikke merket noen av dem! Men det har vært mange husstander i Oakland (ti min herfra) som har mistet vannet, fordi jordskjelvet ødela rør og greier under bakken. Men heldigvis har det ikke gjort noen skade her! Jeg har også fått vite at for ikke lenge siden fant de en giftig slange i kjelleren her! IIIIK! Hvis jeg noen gang møter på en slange kommer jeg til å omkomme bare av synet!

Gud det er mye skummelt ute og går! Blogges senere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar